logo

Progresszív Magazin

 

A jót olcsóbban!

 

Az alábbi címoldalas interjút Salgó Péter készítette Deák Zsolt úrral a Vianni Üzletlánc tulajdonos-ügyvezetőjével a Progresszív Magazin részére (Forrás: progressziv.hu)

 


-A válság hatására és elmélyülése miatt egyre nehezebb talpon maradni, de lehet. Miként?

 

 -A piaci pozíció megőrzéséhez, illetve bővítéséhez minden erőfeszítésre, újításra, innovációra, marketingre szükség van. A Vianni üzletlánc ezekkel az elmúlt három, válság által sújtott évben is folyamatosan és nagy mértékben – 25-30 százalékkal – tudott nőni, még tavaly is. Az idei év célkitűzése is ez.

 

-Minek köszönhető a növekedés?

 

 -Egyrészt annak, hogy nem voltunk hajlandók a márkák jelenlétét háttérbe szorítani, annak ellenére sem, hogy fokozottan árérzékennyé váltak a vásárlók. Ars poeticánk, hogy a jót áruljuk olcsóbban. Nem mentünk el a gagyi, no-name termékek irányába. A multi márkákat igyekszünk olcsóbban adni, mint mások, ezzel pedig jelentős piaci keresletet tudtunk teremteni a magunk irányába.

Természetesen emellett tudnunk kell kiszolgálni azokat az elsőáras igényeket is, amit azon vásárlói rétegek indukálnak, akik már nem tudnak megfizetni más termékkategóriát. Mi erre a két szélső szegmensre helyeztük a hangsúlyt.

 

 -Az előbb a márkákkal elért sikereket emelte ki. Mondana egy példát?

 

A tavalyi év folyamán hoztunk be és stabilizáltunk olyan nagy márkákat, mint a Spontex, ami a tisztítóeszköz-családok között egy prémium szegmenst képvisel. Magát a forgalmazót, illetve a gyártót is meglepte az eredmény, amelyet mi produkálni tudtunk. Az egy évre tervezett forgalmat fél év alatt meghaladtuk. De említhetem azt is, hogy a Pepsi Cola Közép-Európai igazgatója is elismeréssel szólt a Vianniról és arról, hogy új, jelentős szegmensre leltek nálunk.

 

-Az összes nyugat-magyarországi megyében jelen vannak. Érezhető a megyék között különbség a vásárlói szokások tekintetében?

 

 -Jelentős különbségek nincsenek, mert minden településen van egy olyan vásárlói csoport, aki elkötelezett a minőség iránt. Egyébként pedig tudomásul kellene venni: a háziasszonyoknak a tisztítószerek és - eszközök a munkaeszközeik, mi pedig elsősorban őket szeretnénk megszólítani. Nálunk így a 2000 forintos lószőr partvisra ugyanolyan kereslet van, mint a 300 forintos elsőárasra.

 

-Az üzletek méretének és nívójának fontosságát mindig hangsúlyozza...

 

 -Nálunk az üzletek jellemzően 200 négyzetméter felettiek és multi viszonylatúak, egységes arculattal. Kétszáz négyzetméter felett tudjuk azt a választékot bemutatni, amiben a Vianni jellemzően jobb, mint a multik. Ez főként a vegyiáru szegmens.

 

-És az mennyire fontos, hogy a Vianni magyar lánc?

 

 -Abszolút. Minden újságunkban van legalább egy olyan szlogen, ami arra vonatkozik, hogy a háztartás magyar szakértői vagyunk. Eleinte ugyan a Viannit a név miatt sokan olasz üzletláncnak gondolták – ezt a nevet örököltem meg a korábbi tulajdonosoktól – de a Vianni névben Nyugat-Magyarországon már akkora márkaérték van, hogy nem érdemes lecserélni. Mindemellett van Limit és HiperAktív (diszkont) elnevezésű üzletlánc-típusunk is, melyek csengése jobb, de a vásárlók kevésbé ismerik.

 

-A Vianni üzletek jellemzően a belvárosokban találhatók. Miért?

 

-Egyre több embernek fontosak a kényelmi szempontok, illetőleg a spórolás miatt az üzlet közelsége a lakóhelyhez mérvadó tényező. De természetesen jelen vagyunk az üzletközpontokban is, hogy minden fogyasztói igényt kiszolgálhassunk.

Emellett megfigyelhető az is, hogy a vásárlók irgalmatlanul árérzékennyé váltak. Képesek akár egy Budapest nagyságú várost is átszelni, hogy olcsóbban vásároljanak, de a válságban már nem elég egy-két termékben meghökkentő árat produkálni.

 

-Miként kommunikálják a jó áraikat a fogyasztók felé?

 

 -Elsősorban természetesen a hetente megjelenő akciós újságjainkkal, melyek mozgósító ereje ugyan csak 3-4 nap, de olyan rendkívüli forgalmat hoz, hogy szükségünk van rá. Egy akció nálunk négy napig tart, hétfőtől csütörtökig, a hétvégékre pedig mindig külön akciónk van. Az akciós termékek fontosságáról pedig csak annyit, hogy amennyiben az akciós újságunkban a termékszámot lecsökkentjük, akkor a vásárlószámban azonnal visszaesünk.

 

-És végül: minek van még – az árak mellett – húzóereje?

 

 -Tapasztalatom szerint elsősorban a weboldalunknak és a hírlevelünknek, valamint a nyereményjátékoknak. Éppen most, márciusban indítunk egy rendkívüli Törzsvásárlói matricagyűjtő akciót. Ennek az a lényege, hogy mi nem virtuális előnyöket kínálunk, nem megdrágított terméket adunk fél áron, hanem jelentős értékű ajándékcsomagokat adunk a vevőknek bizonyos értékű vásárlások után.

 

Forrás: Progresszív Magazin

Szerző: Salgó Péter

 

 


 

Deák Zsolt - szakmai életrajz

 

Végzettségét tekintve szőlész-gyümölcstermesztő. Később kereskedelmi és marketing felsőfokú végzettségei mellett óvoda pedagógusi diplomát szerzett, miközben számos területen próbálta ki magát. Jelenleg a Vianni Kft tulajdonos-ügyvezetőjeként és többek közt a Magyar Franchise Szövetség elnökségének tagjaként tevékenykedik. Előadóként több helyütt megfordult konferenciákon, marketing és kereskedelmi szakmai fórumokon történő előadásra kapott felkéréseket. Több értekezése, cikke jelent meg neves szaklapokban…

 

A '90-es évek végén egy ajándék-nagykereskedelmi céget indított Nyugat-Magyarországon, amivel hamarosan a Vianni beszállítója lett. Ez olyan mennyiségi és minőségi ugrást hozott számára, hogy első pillanattól azt mondta: olyan céget szeretne, mint a Vianni.

 

2002-ben – a multik előretörésével – el kellett volna kezdenie a Vianni üzletláncnak minőségileg kereskednie, de gondjai akadtak, üzletektől szabadult meg. Az egyik Vianni üzletet ő vette meg Dunaújvárosban, majd két hónapra rá egy fehérvárit, két évvel később pedig Martonvásáron nyitott új üzletet.

2005-re a Vianni legnagyobb franchise partnere lett és még abban az évben megvette a teljes céget, jó barátjával, Boros Imrével, aki a kezdetek óta a Vianni egyik tulajdonosa és vezetője volt.

Mára a Viannit egy nagy presztízsű és kiterjedt üzletlánccá tette, amelynek 36 üzlete Nyugat-Magyarország meghatározó vegyiáru és háztartási kereskedelmi hálózata, - a legnagyobb növekedésű magyar vállalatok között tartják számon.

VIANNI A MAGYAR DROFGÉRIA! Társadalmi szerepvállalásukra jellemző, hogy több milliót költenek évente karitatív célokra, kultúrára…sokszor erőn felül segítve a rászorulókat!

Módosítás dátuma: 2012. április 06. péntek, 13:39
 

Copyright (C) 1997-2011Vianni a Magyar Drogéria Drogéria Minden Jog Fenntartva!